Tuesday, November 19, 2013

Lepas gian nak melukis..

Salam...

Lama betul dah tak melukis.. teringin rasanya nak lukis gambar muka orang macam masa budak2 dulu..

Harini kurang sibuk memandangkan bos pergi ke Korea untuk bercuti.. Jadi ambil kesempatan untuk melukis sambil dengar lagu Siti Nurhaliza..

Ni lah hasil lukisan yg agak kaku.. Tak ada emosi. Tak reti lukis hidung. Dari budak2 dulu pun mmg tak pandai lukis hidung.. kalau lukis betul mcm bentuk hidung nanti jd macam kembang atau senget. jadi lukis garisan jer..

Pastu rambut mesti mcm buat rebonding pakai seterika baju.. keras kejung.. tak nampak flowy macam natural.. hahaha..

Telinga pun fail.. hahaha..

Tapi paling saya suka lukis ialah bibir.. 

Apepun nilah hasil usaha saya selama tak sampai sejam.. saya gembira sekurang-kurangnya berjaya melepaskan gian untuk melukis.. 

Masa sekolah rendah dan menengah dulu saya selalu lukis gambar perempuan macam ni.. Ade buku lukisan khas untuk lukis orang, untuk lukis pemandangan, untuk lukis bunga, dan lain-lain.. Ntah la mak dah buang kot sekarang dh tak jumpa lagi kat umah mak..

Dulu bilik saya mak kata macam galeri lukisan.. Lukis2 pastu tampal kat dinding macam lah cantik.. hahaha.. sampai terkopek2 cat bila cabut (tampal pakai salotape je)..

macam sakit tengkuk je..

Nampak tak bunga rose itu.. hmmm..

hidung yang tak dapat dipastikan bentuknya..


No comments:

Post a Comment