Thursday, January 19, 2012

Azam dan hajat yang belum tercapai..

Salam..

    Biasalah, semua orang ada azam dan hajat yang masih belum tercapai.. Selalunya azam tahun lepas masih belum dapat di tunaikan akan di foward pulak ke tahun ni.. Begitu jugak saya, masih banyak lagi belum tercapai dan perlu di foward tahun ini.. Kalau tak cukup semangat apa pun tak akan tercapai..

    Hari ni saya tak nak cerita pasal azam tapi nak cerita pasal hajat. Bagi saya hajat berbeza dari azam sebab hajat boleh ditunaikan bila-bila dan azam perlu semangat dan kekuatan untuk ditunaikan.

    Hajat yang selalu saya sampaikan pada suami namun belum tertunai lagi ialah saya nak pergi berjalan ke Kuala Terengganu.. Raya Cina tahun lepas kami rancang nak pergi ke Terengganu tapi tak kesampaian sebab saya dan suami demam panas.. Kebetulan kakak ipar dari Sabah datang, jadi untuk tak menghampakan dia kami pergi ke Melaka sahaja.. Ok lah dari duk lepak kat rumah saje.. Buat apa nak pergi Terengganu?? Sebenarnya banyak yg saya plan kalau saya pergi ke sana. Saya nak jumpa kawan lama yang tengah sarat mengandung, saya nak makan keropok losong (saya minat sangat dengan keropok losong), Nak beli baju batik sutera, nak beli tudung bawal, nak berehat tepi pantai, nak makan nasi dagang dan banyak lagi hajat lain... Sebenarnya, saya rasa berada di pantai timur seperti berada di halam kampung halaman sendiri.. Memang pun kampung saya kat Kuantan tapi setiap negeri ada keunikannya tersendiri.. Walaupun dah pernah ke Terengganu 2 tahun lepas tapi macam tak puas sebab masa suntuk sangat.

    hajat saya yang lain ialah saya nak pergi IKEA. Sejak kawin cuma sekali jer saya dgn husband pergi ke IKEA. Husband SANGAT-SANGAT tak minat pergi IKEA sebab jem, susah parking, ramai orang, dan macam-macam lagi alasan dia. Jadi tahun ni saya mintak dia berjanji untuk bawak saya pergi IKEA.. Akhirnya dia setuju tapi tak tau lagi lah bila...

    Selain tu, saya jugak berhajat nak ke rumah kakak ipar di Kota Kinabalu, Sabah. Kesian pulak dengan mak dan ayah mertua dah lama tinggal dengan kami di sini sampai saudara mara kata dorang dh jadi orang KL.. Seronok jugak dapat bawak dorang balik ke sabah sambil melawat rumah saudara mara. Selain tu dapat jugak beli mutiara, kristal, ikan masin, ikan bilis dan udang kering gemuk-gemuk.. Kalau sudah balik ke Sabah tu, tak sah kalau hari-hari tak makan ketam dengan udang besar... Ketam segar boleh dibeli hidup-hidup, udang pulak besar-besar macam marker pen. Pastu Ketam kakak ipar masak kari dan udang saya goreng celup tepung, pehhh bestnyer... Selain tu nak jugak beli ambuyat (sagu, makanan tradisi sabah) sebab stok ambuyat dalam peti ais dh habis.. Tak lupa jugak nak pergi Restoran Nelayan kat Bukit Padang, mesti order Prawn Butter yang sedap dan ketam kulit lembut sambil menyaksikan persembahan kebudayaan..

    Itu lah antara hajat saya. Semoga semuanya tercapai Insyaallah...

2 comments:

  1. Salam...

    Datang la terengganu kak,
    Saya boleh jadi tour guide...hehehe

    Sms/call : 0145313102

    ReplyDelete