Wednesday, December 5, 2012

Satu aje boleh tak?

Salam..

Hui, lamanya tak update blog.. biasalah penyakit malas belum sembuh lagi..

Saja nak cerita ni, semalam pergi medical chekup kat klinik kesihatan Putrajaya Presint 9.. Jumpa doktor dan doktor scan baby.. saiz kepala, kaki, dan badan semuanya normal alhamdulillah.. Dijangka bersalin pada 14 Februari tahun depan.. Hahahaha.. baby valentine yek? taklah taklah.. saya tak sambut pun valentine.. Saja je..

Ok, sambil2 doktor scan baby kan, ambil kesempatan dengan malu-malu miaw tanya doktor tu boleh nampak jantina ke.. Doktor tu kata "nanti saya tengok ya..".. "ok tak ada sigh mcm telur, yang nampak macam burger je" Hehehehe suke sampai ke telinga le.. Itu lah doa saya dari mula-mula mengandung dulu supaya dikurnikan seorang anak perempuan.. Tetapi sekiraya Allah dah menentukan yg anak ini lelaki pun sudah tentu saya akan terima dengan senang hati... Setiap anak itu kan anugerah dan rezeki dari Allah, dan saya akan bergembira dengan apapun anugerah dari Allah..

Sebenarnya ini bukan kali pertama saya buat scan jantina, hari tu pergi klink Sarahana dekat Kuantan... Dekat-dekat dengan rumah mak. Jumpa Doktor Maisarah, asalnya nak buat scan 4D tapi tak boleh buat waktu tu jugak sbb kena booking tarikh dulu dan proses scan ambil masa berjam-jam.. Kalau macam tu takpe lah, jadi saya mintak dia buat scan biasa untuk tengok jantina. Doktor maisarah pun kata nampak macam perempuan.. tapi tak boleh lah pastikan 100% kan sebab semuanya kuasa Allah SWT.. (Doktor Maisarah ni sepupu saya)

Baiklah, selepas mengetahui jantina anak yang bakal dilahirkan, maka timbul lah di dalam hati ini perasaan untuk membeli baju-baju dan aksesori anak perempuan.. Tapi kurang disokong oleh husband sebab belum pasti lagi lelaki atau perempuan yang akan keluar nanti. Dia suruh beli baju berwarna selamat macam putih, hijau, kuning, oren dan merah..

Persoalan nya sekarang, boleh tak sekali ni je.. Satu aje, sehelai aje............. saya beli dress atau blouse untuk baby peremuan??? yer lah, semangat dah berkobar2 kan.. Terbakar aje perasaan ni bila tengok dress dan blouse yang cantik2 dan berwarna pink itu... Beli je dulu kan, kalau tak ada rezeki anak perempuan nanti saya hadiahkan lah kat kawan-kawan yang dapat anak perempuan... Boleh kan? boleh kan? heheheheee..

Nak yang gini..

Nak yang gini jugak..


Ok, dah nak dekat waktu rehat tengahari ni, nak pergi Alamanda jap.. Nak membeli baju baby lah..

Daaa...

No comments:

Post a Comment