Thursday, April 7, 2011

Berperang untuk siapkan gubahan bunga Puan Yus

Salam...

Semalam punyalah perempas pulas menyiapkan bunga tempahan Puan Yus sambil menjaga Daniel.. Dia pun sama jugak nak mencucuk bunga-bunga tu.. Kesian kat nenek dia penat dari pagi jaga si Daniel.. Jadi pukul 11 nenek dia dh masuk tidur.. Maka, macam berperang lah dua beranak. Yang emak asyik menjerit "Daniel, jangan kacau barang Mama!" yang anak jerit "Nyuuu..Miiiii... Nakkkk" sambil mencucuk-cucuk span bunga dengan dawai... haduiii.. kacau tul dak ni... Lepas tu saya bukak kan cd Tom n Jerry supaya dia tak kacau... Dia nangis marah-marah pulak... ape lah yang dak comel ni nak ?? saya tukar pulak cd doremon, lagi lah dia marah.. Hadoi hai.. pastu saya lambak kan semua cd depan dia.. rupa-rupanya dia nak tengok citer Tom n Jerry, tapi bukan yang saya bukak tu.. dia nak tengok cd favourite dia.. Dah cd tom n jerry ada 8 mana lah mama tau yang mana satu.... bila dh bukak cd tu baru lah dia duk diam... sambung balik menggubah..

Saya sempat menggubah 2 jenis bunga. Satu bunga orkid kaler pink dan satu lagi bunga ape entah tapi rupanya macam bunga harum sundal malam yang Maya Karin selalu guna dalam Filem PHSM tu.. Harga belum sempat kira lagi.. siap menggubah pukul 12.30 semalam pastu terus amik gambar..


Bunga orkid konon-konon nak buat macam bunga betul laa....

Tengok dekat-dekat sikit..


tengok rapat-rapat pulak..

Dak ni pun nyibuk nak amik gamba jugak...

nak pegang kamera pun tak larat..

Yang ni pulak yang macam bunga harum sundal malam tu..

tengok jauh-jauh pulak.. macam condong ke kanan.. haha.

Saya buat 2 bunga sebab satu lagi untuk letak dalam bilik bos.. Bulan lepas lagi dia dh suruh buat (claim peti cash. betul ke aku eja ni?). Jadi sekarang ni tunggu Puan Yus pilih bunga yang mana satu pastu lagi satu letak dalam bilik bos.. boleh ke??

Ape ke pendapatan korang? ade rupe tak??

2 comments: