Tuesday, May 3, 2011

tak tau rasa sedih ke gembira..

Salam...

Selalu saya cerita pasal bos saya kat sini.. Dia seorang yang garang, selalu marah, suka salahkan orang lain.. itu dari sudut yang tak best.


Dari sudut yang bestnyer dia seorang yang pemaaf, dia marah cuma sekejap dan esok atau lusa dia akan lupakan.. Dia jugak tak kedekut markah penilaian prestasi... Kebanyakan orang cakap kualiti kerja dia lebih baik berbanding bos-bos yang terdahulu..

Tadi dapat surat dari ibu pejabat, bos saya ditukarkan ke sana berkuatkuasa 16 hb ni.. mula-mula saya baca surat tu terus Yayyyyy!!!! gembira gile senyum sampai anak rambut... Pastu rasa cam sedih jugak ada.. sebab dia lah bos yang paling banyak ajar saya tentang kerja.. Sejak saya jaga dia, kerja saya jadi teratur dan sentiasa kemas.. Prestasi jabatan pun banyak meningkat hasil dari usaha dia.. dan saya rasa diri saya sangat berfungsi kepada jabatan...

Tiba-tiba datang lah pulak sekumpulan kakitangan datang merayu supaya dia tolak arahan ke ibu pejabat... tapi dia tak dapat tolak sebab ia satu arahan.. Macam sedih bila dia tengok anak-anak buah dia sayang kat dia walaupun dorang selalu kena marah.. nampak macam bergenang air mata dia.. rasa cam sayu pulak bos ni nak tinggalkan kami..

Baiklah, tak apa.. bos baru semangat baru.. tapi masih belum tahu siapa calonya.. semoga orangnya lebih berhemah dan cemerlang.

* gambar ehsan google

No comments:

Post a Comment