Sunday, January 23, 2011

Mood Mengemas

Salam...
Saya perasan, sejak 2-3 minggu ni ade perubahan sikit pada diri ni.. Saya dh jadi suka mengemas, membasuh dan melipat baju.. Bukan maknanya selama ni tak pernah buat, tapi sejak akhir-akhir ni jadi MINAT ok.. Husband pun tegur, sejak kawin, saya jarang mengemas giler-giler.. kalau mengemas pun cepat penat. Saya lebih minat memasak. Tapi Hujung minggu lepas saya mengemas bilik kedua rumah tu.. Kami baru berpindah ke rumah di Semenyih, mestilah banyak giler barang-barang dalam kotak yang tak sempat nak keluarkan dan kemaskan lagi.. So semua barang-barang ni kami sumbat kat dalam bilik kedua tu sampai tak boleh nak pijak lantainye.

Saya yang mengemas dengan senang hatinyer....

Saya rasa cam pelik sangat.. Walaupun dh penat giler mengemas, tetap mengemas lagi dan lagi.. Macam tak puas-puas.. Pastu sempat lagi mintak tolong husband pindahkah rak hitam dekat ruang makan masuk ke bilik tu. Bila nampak cam ade ruang lagi, mintak tolong pulak masukkan treadmill.. dah la menatang treadmill tu berat giler. Akhirnya sampai ke malam Ahad baru lah selesai mengemas.. Hajat hati nak sambung kemas bilik tidur lagi tapi husband kata tak payah la, lain kali ajer sebab dia kesian tengok saya dh dua hari mengemas..
Pastu husband tanya,
      "ade ape-ape ke ni? mengemas bukan main ni"

Saya kata
      "Hmmm tak tau lah, apsal jadi suke mengemas. Rajin tak pasal-pasal"

Husband kata
      "Ngandung kot........"

      "HAH, YER KER??." Adakah benar?.


Adakah tak lama lagi perut saya akan jadi begini??

Korang rasa saya ngandung ke??? perangai suka mengemas ni mmg jarang2 datang tau. Cuba lah tanya kat mak ngan abah, selalu ke saya mengemas rumah dari kecik?? mesti dorang cakap jarang-jarang..
Masa mengandungkan Daniel dulu, saya lagi lah tak suka mengemas.. Yang saya suka tidurrrr aje.. Pagi tidur, tengah hari tidur, petang tidur, malam pulak tak nak tidur sebab Daniel tengah main lompat-lompat dalam perut.. Jadi mungkinkah saya mengandungkan anak perempuan?? anak perempuan yang suka mengemas?? hehehehe... kalau betul alangkah seronoknyer!! Ye ye anak perempuan...

Baby perempuan yang sentiasa dinantikan...

Tapi saya baru lepas datang bulan.. Mungkinkah saya mengandung?? Yek yer je berangan, sekali.. nan adoooo... hihiihi.. korang doakanlah yang terbaik ok...

2 comments: